Zrušení VŘ na CNG autobusy a co z toho plyne?
Jistě vás neminula informace o těsném rozhodnutí rady, na základě kterého krajský úřad zrušil výběrové řízení pro veřejnou dopravu v regionu. Okolo tohoto tématu se to hemží dotazy, které dle nás stojí za to zodpovědět.
Proč výběrové řízení vzniklo?
Autobusová doprava v celém regionu je značně zastaralá a proto jsme se rozhodli celý vozový park modernizovat a zefektivnit. Na základě výběrového řízení jsme chtěli najít dodavatele, který by zajistil dodávku 170 autobusů a jejich následný servis po dobu 10 let. Očekávaná cena celé zakázky měla být okolo 0,9 miliardy korun. 600 milionů měla tvořit dotace EU, 300 milionů korun měl být podíl kraje.
V čem byl problém?
Do výběrového řízení se připojil jediný dodavatel. Jeho požadavky však byly násobně vyšší (1,9 miliardy). Tato částka nám přišla jako nepřiměřená (například cena údržby autobusů vyskočila z částky 100 milionů na 800 milionů).
Nabídku jsme zvážili, včetně všech možností. Následně po právním posouzení celé nabídky se krajská rada těsnou většinou rozhodla VŘ zrušit.
Co z toho plyne?
Co nejrychleji zpracujeme dokumentaci pro vypsání nového výběrového řízení. Ačkoliv byla původní dokumentace zcela jistě v pořádku, novou dokumentaci rozdělíme na velké a střední autobusy zvlášť, čímž dáme šanci i dalším (menším) dodavatelům a vysoutěžené ceny budou výhodnější. Finanční krytí částky pak necháme schválit krajské zastupitele.
Kraj tak ušetří a čerpání dotace na nákup autobusů neohrozíme.