
Cestovní ruch prochází zejména v posledních letech dynamickou evolucí a my ji v Karlovarském kraji rozhodně nechceme zaspat! I proto jsem se zúčastnila konference Travelevolution, jejíž příběh začal v roce 2016.
Konference každoročně přináší lehce provokativní témata (jako třeba slow tourism spojený s novým trendem Nerůstu – ale o tom až příště), představuje nové metody i postupy v cestovním ruchu a mluvčí, kteří na ní vystupují, mají velké zkušenosti s novými trendy z praxe. Valná většina z nich má i přesah do businessu.
První listopadový den se na brněnském výstavišti nejvíce skloňovalo slovo UDRŽITELNOST a to právě v souvislosti s cestovním ruchem. Udržitelnost je schopnost uspokojení současných potřeb, a to bez dopadů na životní podmínky pro současné i budoucí generace. Ve zkratce jde o schopnost naší existence bez toho, aniž bychom zlikvidovali drahocenné zdroje planety Země.
Lidé čím dál tím víc přicházejí na to, existují i jiné druhy cestování, než masový turismus a hledají jiné možnosti prožitku a poznávání krajiny. Stále ale budou potřebovat navést k tomu, co mají v regionu nebo krajině hledat, tak aby nešli jen po těch nejznámějších atrakcích. Z marketingového hlediska je nutné cílit vizuálními a dalšími médii na to, aby si lidé krajinu dokázali podmanit jinak než masovým turismem. Měli bychom začít hledat nové, neobvyklé, rozmanité cíle a cesty, jak turistický zážitek více individualizovat a rozprostřít na větší plochu. Každá krajina má prvky, ať už historické, přírodní, řemeslné, industriální, společenské, nebo jiné, které mohou poskytnout hezký zážitek z objevení.
I v našem kraji lze tímto způsobem objevovat nová a zajímavá místa a že jich tu není málo!
Přemýšleli jsme, jak zapojit širokou veřejnost a zdejší obyvatele. Naším cílem je totiž i zlepšit povědomí a sounáležitost s krajem. Protože platí, že to, co člověk zná, k tomu má vztah.
Napomoci by tomu měla nedávno spuštěná kampaň #ukazkraj.
Své tipy na zajímavá a oblíbená místa mohou lidé zveřejňovat na Facebooku a Instagramu s hashtagem #ukazkraj. Ty nejzajímavější každý pátek zveřejníme na profilu Karlovarského kraje a na konci kampaně – což by mělo být příští rok na jaře – z nich vytvoříme mapu, která se bude dát využít v rámci cestování po kraji.
Máte i Vy nějaké své oblíbené místo, o které se rádi podělíte s ostatními? Máte ho nafocené? Ano? Tak co Vám brání? Zapojte se i Vy do kampaně #ukazkraj!